Meghívó óévbúcsúztató túrára -2019.12.28.

Gelände, páratlan hegycsúcs a Hohe Wand és a Schneeberg közt

Látványos túra a Hohe Wand déli oldalán magasló kilátóhegyre

A Gelände a Hohe Wand tömbjének, kissé elkülönülten álló délnyugati hegycsúcsa, melyet a Grünbach melletti nyeregből rövid körtúra keretében mászhatunk meg. A tetején épült hütte elől pompás kilátás nyílik a Schneebergre és a környező hegyekre.

A túra hossza: 5 km

A túra időtartama: 2 óra

Szintkülönbség: 350 m fel, ugyanannyi le.

Kiindulópont:

Grünbacher Sattel, Grünbach am Schneebergtől 2 km-re a Puchberg felé vezető úton. Kis parkoló az út mentén.

Jelentkezések, kérdések e-mailben és telefonon:

Tel.: 0670/7720170

A túra jellege:

Rövid, közepesen nehéz túra. A nehézséget a rövid, de meredek kaptatók, lejtők jelentik, ill. több helyen az útvonal jelzése nem túl alapos, jó tájékozódási képességre van szükség.

A túra leírása

A Grünbacher Satteltől (678 m) indulunk észak felé, a piros jelzésű széles kocsiúton a táblával is jelzett Geländehütte irányába. Idilli alpesi legelők közt mérsékelten emelkedő utunkról csodás panoráma nyílik a Schneebergre, később az előttünk tornyosuló Hausstein sziklatornyára. 10 perces gyaloglással, táblával is jelzett elágazáshoz érünk, jobbra fordulunk továbbra is a Gelände irányába, a piros jelzésű útra.

Pár méter után egy kapu előtt balra, felfelé egy keskeny ösvényre vezetnek a piros jelzések, majd rövidesen egy legelő szélén újabb elágazáshoz érünk, itt kissé zavaró a tábla, mert nem egyenesen kell menni, hanem balra felfelé. Pár perc mérsékelt emelkedővel kibukkanunk a Hausstein mészkőtornya melletti bájos kis virágos réten. Egyenesen átvágunk a mezőn, jelzés a közepén álló nagy sziklatömbön, majd az erdő szélén átlépünk egy drótkerítésen és kiérünk egy szélesebb kocsiútra.

Keresztezzük a szekérutat, a piros jelzésű ösvény meredeken megindul hegynek fel a fenyőerdőben. Nagy kanyarokkal kapaszkodunk egyre feljebb, átvágunk egy frissen dózerolt erdészeti úton, majd szép, keskeny, sziklás gerincen emelkedünk. Felérünk a hegy fennsíkjára, ahol mesebeli tisztásokon vágunk át, és kibukkanunk a Geländehütte (1023 m) sziklakiszögellésre épült épülete előtt. A családias hangulatú, egyszerű vendéglő húsvéttól június végéig és augusztus közepétől november végéig hétvégenként várja a kirándulókat.

A Gelände dél felé meredeken szakad le, a kilátás a Schneebergre, a mélyben fekvő Grünbachra és a Hohe Wand fő tömbjére fantasztikus. A hütte előtti mezőn egy barlangi medve és egy kőkori vadász szobra jelzi, hogy hajdanán nem volt ennyire békés a hely. A hegyről a piros jelzésű, Hohe Wand irányába tartó ösvényen jövünk le. Szép kilátást nyújtó éles gerincélen ereszkedünk egy elágazásig, ahol jobbra fordulunk Grünbach felé. Leszerpentinezünk egy keresztben futó dózerútra, jobbra fordulunk rajta, majd egy éles bal kanyar után, jobbra térünk le egy keskeny ösvényre.

A Zöld jelzésű úton egy szélesebb gyalogútra érünk, jobbra tartunk, majd a következő elágazásnál egyenesen megyünk a Grünbacher Sattel irányába. Kényelmes, enyhén lejtő, árnyas sétaúton gyalogolunk, az elágazásoknál a táblával jelzett Grünbacher Sattel irányába menjünk. A falu felett húzódó legelők mellett haladva lassan leérünk az országútra, jobbra fordulunk a Bergerwirt étterem előtt és visszajutunk kiindulási pontunkra.

Forrás: https://kirandulastippek.hu/semmering-schneeberg-es-kornyeke/gelaende-paratlan-hegycsucs-a-hohe-wand-es-a-schneeberg-kozt