2019. november 16. A karácsony előtti 40 napos böjti futás kezdeteként – Hohe Wand (Ausztria) , körtúra

A karácsony előtti 40 napos böjti futás kezdeteként szeretettel várjuk görögkatolikus fiataljainkat és hívunk minden fiatalt, fiatal felnőttet, aki még szeretné elmondani, hogy a fiatalokkal „lépést tud tartani” egy egész napos túrára. A túra leírását lentebb közlöm!

Jelentkezések, kérdések e-mailben és telefonon:

Tel.: 0670/7720170

Tervezett indulás a Naturpark vadasparkjának nagy parkolójából 10 órakor, ehhez Sopronból 8.45-kor szeretnénk indulni (menetidő Sopronból 1 óra 5 perc és 67 km a távolság.)

A késői indulással gondoltunk a szombathelyi és a zalaegerszegi testvéreinkre is!

Az étkezés: hozott böjtös szendvicsekkel, utazás kisbusszal és szükség szerint saját kocsikkal!

A “böjtös” lelki táplálékról magam gondoskodom egy-egy festői kilátónál pihenés közben!

A túra méltő utódja lesz az októberi Medveszurdokban eltöltött élményeknek ill. a vonyarcvashegyi túrának is!

A túra díjtalan, adományokat elfogadunk a szervezőlelkészség javára!

Elek Antal szervezőlelkész

Hohe Wand (Ausztria) , körtúra

Gigászi szakadékok szélén, barátságos hütték teraszán

A népszerű, autóval is könnyen megközelíthető Hohe Wand, a magyar határtól legközelebb fekvő alpesi hegyvonulat egy magas sziklafalakkal körbevett erdős plató, mely közkedveltségét elsősorban változatos túralehetőségeinek, hangulatos menedékházainak és igazi családbarát jellegének köszönheti. A magasfennsík déli részének legszebb helyeit összekötő, kilátásban rendkívül gazdag, klasszikus körtúránk méltán tartozik a Bécsi-Alpok legismertebb gyalogtúrái közé.

A túra hossza: 11,9 km

A túra időtartama: 4,5 óra

A túra jellege

Könnyű túra változatos terepen, kitűnően jelzett turistautakon, ösvényeken. A Leiter Grabenbe történő leereszkedés, majd visszakapaszkodás meredek, de nem túl hosszú erőpróba. Útközben több vendéglátóhely is van, a Hochkogelhaustól rövidítési lehetőség.

A változatos terep és a már-már magashegyi környezet miatt is érdemes strapabíró, csúszásbiztos talpú, bokát tartó túrabakancsot viselni. Hűvösebb időben pedig egy meleg, puha, funkcionális polárdzseki nélközhetetlen társunk lesz az úton, ha melegünk van, tegyük bele közepes méretű hátizsákunkba, melyben kényelmesen elfér még az elemózsia és az innivaló is.

Kiindulópont:

a Naturpark vadasparkjának nagy parkolója, a Naturparkstüberl mellett. Itt találjuk a Naturpark Hohe Wand információs irodáját is.

Megközelítés:

A Hohe Wand platójára jó minőségű aszfaltút vezet fel Stollhof felől. Hétvégén és ünnepnap úthasználati díj (2 euro/kocsi)

A túra leírása

A vadaspark (Wildgehege) melletti nagy, ingyenes parkolóból indulunk, az aszfaltút túloldalán a Naturparkstüberl rusztikus épületét találjuk, a klasszikus, jó konyhájú hüttében kis múzeumot is berendeztek a helyi flóráról, faunáról. Balra tartunk, az aszfaltcsíkot követve pár perc alatt felérünk a Hohe Wand nyugati peremén álló Kleine Kanzel-menedékházhoz, melynek oldalától parádés kilátás nyílik a Schneebergre és környékére.

Az épülettől széles földúton, a 231.sz. piros jelzésű turistaúton menetelünk tovább enyhén felfelé a Plackles felé. Hamarosan beérünk a Wanddörfl nevű kis település elszórtan fekvő házacskái közé, az útelágazásnál egyenesen megyünk tovább a Plackles irányába. Sudár fenyőfák közt érünk a Hohe Wand platójának déli szegélyére, egy elhagyatott, hajdani vendéglő terasza mellől megnyílik a táj délre, a Semmering környéki hegyek felé, egész a Raxig ellátni jó időben.

Innen jobbra már csak pár perces kitérő a Hohe Wand adótoronnyal koronázott legmagasabb pontja, a Plackles (1132 m), de túl sok értelme nincs megtenni a kis utat, mivel kilátás egyáltalán nincs a csúcsról. A szebb napokat is látott Bergstation épületénél balra fordulunk a jelzett útra, és pár perc alatt kibukkanunk a hegység talán legnépszerűbb menedékházához, a Wilhelm Eichert-Hüttéhez, mely a meredeken leszakadó déli sziklafal látványos sziklaformációi, a Grosse Kanzel (1052 m) közelében épült.

Az egyik sziklán a Wildenauer-emlékkereszt áll, ahonnan parádés kilátás tárul az alant fekvő, rendezett falvakra, a Schneeberg monumentális tömbjére. A vendéglő előtti idilli rétre ér fel a Hohe Wand egyik, embert próbáló mászó ösvénye, a Wagnersteig is. Utunk további része igazi panorámaösvény, végig a sziklaperem szélén haladunk, lélegzetelállító kilátást élvezve a Hohe Wand gigászi sziklafalaira, mély szakadékaira, a sziklafalon kúszó sziklamászókra. Utunk több kereszt és pihenőpad mellett vezet, rövidesen elérjük a következő vendéglátóhelyet a fából épült Hubertushaust (946 m).

A sziklaperemet követő, északkeleti irányba kanyarodó, piros jelzésű turistaúton maradva, szép bükkerdőben, folyamatosan pazar panorámát élvezve, rövidesen bekanyarodunk az erdőbe, és elérünk túránk legkeményebb szakaszához. A mély Leiter Graben árkába ereszkedünk le, majd meredek, szuszogtató kaptatóval mászunk fel túloldalára, ahonnan jól beláthatjuk a jellegzetes V alakú völgyet.

A plató peremén maradva pár perc múlva kijutunk a Hochkogelhaus, jelenleg zárva tartó, nagy, kétemeletes épületéhez, ahonnan lerövidíthetjük túránkat balra térve a fennsík belseje felé, az országúton, majd egy útjelzőtáblánál a piros jelzéseket követve balra, fél óra alatt érhetünk a vadaspark kerítéséhez, majd kiindulópontunkhoz.

Amennyiben maradt még erőnk, energiánk, folytassuk utunkat tovább egyenesen a széles földúton, mely a Hohe Wand legkedvezőbb ár-érték arányú vendéglője, a családias Gasthaus Luf mellett visz el. Hangulatos erdőben, nagyjából szintben maradva a Schwarz Graben völgyfőjébe megyünk ki a műútig, ahol egy nagy jobb kanyarral ismét eltávolodunk attól, majd kibukkanunk egy szépséges, tágas mezőn. Előttünk az Alpengasthof Postl nagy, muskátlis teraszú alpesi stílusú épülete, átvágunk a mezőn, a parkolótól jobbra, az útjelzőtáblánál bemegyünk az erdőbe, ahonnan már nincs messze a Hohe Wand egyik ikonikus kilátója, a Sky Walk.

Semmiképpen se hagyjuk ki a kitérőt a Postl vendéglőtől a 120 méter magas sziklafal szélén épült extravagáns, panoráma kilátóig. A szakadék füves tetejéről rajtolnak a siklóernyősök, de a környék a sziklamászók kedvelt gyakorlóhelye is. Miután kigyönyörködtük magunkat a páratlan kilátásban, térjünk vissza ugyanazon az úton, a bájos kis Ortler Hütte épülete mellett a Postl fogadóhoz, ahonnan az útjelzőtábla irányát követve folytatjuk túránkat a Naturpark felé.

Széles, kényelmes földúton a hosszúkás, Lange Wiese nevű rét mellett megyünk a zöld jelzésű úton, egy hosszú kerítés szegődik mellénk, majd kissé balra tartva beérünk az erdőbe és egyre emelkedő úton érünk ki egy műútra. Jobbra fordulunk, és pár perc séta után egy újabb útjelzőtáblánál balra térünk le a betonútról a vadaspark (Wildgehege) felé. Az egyre emelkedő úton nemsokára elérjük a vadaspark kerítését, és ezt követve érünk vissza kiindulási pontunkra, a Naturpark-Info előtti nagy parkolóba.